Zobacz szkolenie „Jak utworzyć dynamiczną reklamę dla sklepów internetowych”, a następnie przeczytaj zestaw dobrych praktyk dotyczących optymalizacji reklamy dynamicznej.
Best practice w optymalizacji kampanii dynamicznej
Optymalizacja witryny
Ze względu na to, że kampania dynamiczna jest kampanią pół-automatyczną, budowa strony/sklepu ma tutaj kolosalne znaczenie. To własnie na podstawie konstrukcji sklepu (ilości oraz jakości podstron) Google dobiera prawidłowo zapytanie użytkownika do określonej podstrony. Zwróć uwagę na tytuły i nagłówki stron były dobrze skonstruowane i jasno przedstawiały produkt, który znajduje się na danej podstronie. Czym lepsza budowa witryny, tym lepsza jakość kampanii.
Pokrycie witryny
Jest to informacja o tym, ile procent adresów URL Twojej witryny, zaindeksowanych przez Google, jest wykorzystanych w danej kampanii DSA, biorąc pod uwagę wybrany przez Ciebie dynamiczny cel reklamy.
Jak to sprawdzić?
W kampanii dynamicznej wejdź na zakładkę „Dynamiczne cele reklamy”, następnie zmodyfikuj kolumny, dodając kolumnę „Pokrycie witryny”, którą znajdziesz w Atrybutach.
Im niższy współczynnik pokrycia witryny, tym niższy zasięg reklamy. Zwróć uwagę na te dane, ponieważ jeśli zasięg będzie zbyt niski, Twoje reklamy mogą się nie wyświetlać.
Stawki za kliknięcie
Możesz zacząć od niskiej stawki np 0,20 zł. Sprawdź jednak, czy reklamy będą się emitować, gdyż dla niektórych branż może być to stawka zbyt niska. Jeśli przy niskiej stawce za kliknięcie po pierwszym tygodniu kampania nie wykorzystuje budżetu, podnieś stawkę, aby kampania zaczęła generować ruch.
UWAGA! Stawki dla bardziej sprecyzowanych grup reklam powinny być wyższe niż stawki dla grupy reklam obejmującej wszystkie podstrony w sklepie.
Wykluczenia
W przypadku kampanii dynamicznych mamy trzy kluczowe rodzaje możliwych wykluczeń.
- Wykluczenia dynamicznych celów reklamy
W zakładce “Dynamiczne cele reklamy” wybieramy “wykluczone dynamiczne cele reklamy” i dodajemy tam wszystkie podstrony niesprzedażowe . Powinny znaleźć się tam takie podstrony jak polityka prywatności, blog, regulamin, o nas, oferty pracy, warunki dostawy, kontakt czy logowanie i rejestracja. Oczywiście każdy sklep jest unikalny, dlatego podstrony kwalifikujące się do wykluczenia musisz wybrać samodzielnie.
- Wykluczenia produktów niedostępnych
W przypadku sklepów internetowych zdarzają się sytuacje, że jakiś towar zostanie wyprzedany i czekasz na jego dostawę. Jeśli masz w swojej witrynie informację o niedostępności produktów, możesz wykluczyć wszystkie strony, które zawierają produkty, których nie masz obecnie na stanie. Aby to zrobić wybierz jako wykluczenia “zawartość witryny” i wpisz np. “brak towaru” lub “oczekiwanie na dostawę”, czy “produkt niedostępny” w zależności od tego, jaką informację klient widzi w sklepie.
- Wykluczenia słów kluczowych
Jakie słowa można wykluczyć w kampanii dynamicznej DSA:
- jeśli chcemy kierować kampanię TYLKO na długi ogon możemy wykluczyć najbardziej ogólne słowa kluczowe, które czasem sprowadzają mało wartościowy ruch
- słowa kluczowe, które mamy już w kampaniach dedykowanych na słowa kluczowe
- brand, czyli markę własną (jeśli na koncie jest utworzona odrębna kampania BRAND lub jeśli nie chcemy, aby reklama pojawiała się na słowa brandowe)
UWAGA! Wraz z przebiegiem kampanii DSA słów kwalifikowanych do wykluczenia pojawi się znacznie więcej, dlatego regularnie monitoruj zakładkę „Wyszukiwane hasła” na karcie Słowa kluczowe.
Różne grupy w jednej kampanii
Podziel kampanię na grupy reklam przypisane do poszczególnych kategorii w Twoim sklepie. Dzięki temu uzyskasz lepszą kontrolę nad stawkami i wykluczeniami w kampanii, a także możesz przygotować bardziej dopasowane teksty z lepszym przekazem reklamowym.
Rozszerzenia reklam
Podobnie jak w przypadku zwykłych reklam w wyszukiwarce, w reklamach dynamicznych także istnieje możliwość dodawania rozszerzeń reklamy. Rozszerzenia te pozwalają umieścić w reklamie dodatkowe informacje, które jeszcze bardziej zachęcą użytkowników do wybrania Twojej oferty. Dobrą praktyką jest używanie wszystkich możliwych rozszerzeń, które pomogą Ci zrealizować Twoje cele biznesowe. W przypadku ecommerce są to: rozszerzenia objaśnień, informacji w witrynie, połączeń, cen czy promocji.
Reklamy dynamiczne w kampaniach na słowa kluczowe
Reklamę dynamiczną można ustawić również w zwykłej kampanii tekstowej, kierowanej na wyszukiwarkę. Radzę jednak oddzielić standardową kampanię reklam tekstowych od kampanii DSA, aby zachować lepszą kontrolę nad budżetem, stawkami i wykluczeniami.