fbpx

Czy kampanię w Google Ads robić samemu czy zlecać! Oto jest pytanie?

Często przedsiębiorcy zadają mi pytanie” „czy warto zajmować się tymi reklamami w Google samemu? Nie lepiej jest zlecić to wyspecjalizowanej osobie lub agencji?” Wtedy z reguły uśmiecham się i mówię „To zależy”.  A potem tłumaczę jakie są wady i zalety obu rozwiązań. Jeśli też borykasz się z podobnym pytaniem to koniecznie przeczytaj ten artykuł, gdyż na końcu będziesz w stanie odpowiedzieć sobie wreszcie na pytanie które rozwiązanie jest dla Ciebie lepsze.

Rozważając samodzielne prowadzenie kampanii czy  też zlecenie tego zadania agencji weź pod uwagę następujące elementy:

1. Wielkość biznesu i etap jego rozwoju – średnie i duże firmy, które posiadają dość rozbudowane i skomplikowane kampanie chętniej „oddają” kampanie Google Ads w ręce profesjonalnych agencji SEM. Natomiast młode i małe firmy wolą zazwyczaj działać we własnym zakresie (nie mają jeszcze rozwiniętego biznesu, więc nie stać je na zlecanie wszystkich usług „na zewnątrz”, a także wolą oszczędzić budżet przeznaczony na zarządzanie kampaniami i wykorzystać go w inny sposób). 

2. Wielkość budżetu reklamowego – gdy twój budżet na reklamy Google Ads jest średni lub wysoki, wtedy warto zastanowić się nad zleceniem kampanii wyspecjalizowanej agencji, natomiast jeśli budżet jest mniejszy wtedy jak najbardziej warto rozważyć samodzielne prowadzenie kampanii Google Ads.

3. Czas: W kwestii czasu chodzi bardziej o ustalenie i wyznaczenie priorytetów. Odpowiedz sobie na pytanie: Co jest teraz dla Ciebie najważniejsze? Jeśli pozyskiwanie klientów z internetu i budowanie biznesu online – wtedy z pewnością wygospodarujesz czas (najprostszy sposób to ograniczenie korzystania z social mediów i innych “pożeraczy” czasu;)

4. Chęć do nauki: Niektórzy mają wrodzoną niechęć do nauki, podczas gdy inni chętnie zdobywają nowe kompetencje i rozwijają się. Zapytaj się siebie – którym typem jesteś?

 

TEST/ QUIZ

Teraz zrób krótki test i sprawdź w 5 minut czy prowadzenie Twojej kampanii Google Ads lepiej zlecić agencji czy też prowadzić ją samodzielnie!

Zlecenie prowadzenia kampanii Google Ads firmie zewnętrznej jest lepsze kiedy:

  • Jestem managerem marketingu lub specjalistą ds. marketingu w dużej firmie TAK / NIE
  • Prowadzę lub nadzoruję bardzo rozbudowaną kampanię wymagającą wielu zmian i optymalizacji z budżetem powyżej 4000 zł TAK / NIE
  • Nie lubię się uczyć TAK / NIE
  • Kompletnie nie mam czasu i nie mogę go aktualnie wygospodarować TAK / NIE

Samodzielne prowadzenie kampanii w Google Ads jest dla mnie kiedy:

  • Prowadzę biznes lokalny lub małą firmę TAK / NIE
  • Mój reklamowy budżet miesięczny nie przekracza 4000 zł TAK / NIE
  • Lubię się uczyć i zdobywać nowe kompetencje TAK / NIE
  • Potrafię ustalać priorytety i organizować sobie czas pod swoje cele TAK / NIE
  • Wolę oszczędzić budżet przeznaczony na optymalizację kampanii i wykorzystać go w winny sposób (np. na reklamy) TAK / NIE

Wybierz tę opcję, w której masz więcej odpowiedzi TAK niż NIE i masz gotowe rozwiązanie!

 

Chcesz zlecić prowadzenie i optymalizowanie kampanii Google Ads profesjonalnej agencji?

W mojej agencji performance marketingu w Google Internet Planet od 12 lat wdrażamy skuteczne i sprzedażowe strategie marketingowe online 360° . Tworzymy i optymalizujemy kampanie reklamowe w internecie nastawione na wzrost sprzedaży, pozyskanie nowych klientów, wzrost/optymalizację współczynnika konwersji, wzrost świadomości marki. Przenosimy działania online na wyższym poziom opłacalności. Przekształcamy nierentowne kampanie w prężne narzędzia marketingowe generujące przychody i realny zwrot z inwestycji.

Sprawdź jak prowadzimy kampanie Google Ads i jakie są ich wyniki!

 

Jak mogę samodzielnie prowadzić kampanię Google Ads?

Kiedy podejmiesz decyzję o samodzielnym prowadzeniu kampanii nadal masz do wyboru kilka opcji.

  • Samodzielna nauka i poszukiwanie informacji na własną rękę

Google udostępnia masę materiałów informacyjnych (np tutaj https://support.google.com). Są także blogi o Google Ads, kanały na YouTube i całe mnóstwo innych materiałów. Niestety nie zawsze są one wartościowe. “Przebijanie się” przez morze niewartościowej treści, aby wyłowić te pożyteczne dla nas skrawki to praca na cały etat. Oczywiście jeśli masz czas to z pewnością można podjąć się takiego zadania. Jest wielu samouków. Miej jednak świadomość, iż ta droga jest długa i mozolna, a także wyboista.  Często ustawiając kampanię samodzielnie możesz także stwierdzić, iż nie masz zadowalających efektów. W systemie jest bowiem kilka „kruczków”, które trzeba znać i wiedzieć jak je ominąć. Niestety Google nie informuje o tym swoich materiałach. Weźmy pod uwagę to, iż przedsiębiorcy i Google mają nieco sprzeczne interesy. Dla Google przychodem jest każde kliknięcie w Twoją reklamę, więc będzie automatycznie maksymalizował ilość kliknięć. Natomiast dla przedsiębiorcy liczy się końcowy efekt biznesowy, czyli ilość klientów, więc potrzebujemy jako reklamodawcy nie samego “ruchu”, ale jak najbardziej wartościowego ruchu, który przełoży się na sprzedaż.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z marketingiem w internecie daj sobie czas zarówno na zdobycie kompetencji jak i optymalizowanie swoich działań. Nie oczekuj zbyt wiele na początek. Tak jak wszystko również marketing w sieci wymaga pracy i czasu. To jest proces, a nie jednorazowy “strzał”.

  1. Przeznacz określony czas  i budżet na rozwijanie kompetencji cyfrowych
  2. Zdecyduj co będziesz robić samodzielnie, co powierzysz pracownikom a co firmie zewnętrznej

 

  • Szkolenie stacjonarne

To opcja wybierana przez część przedsiębiorców, posiada jednak jeden ogromny minus – brak możliwości praktyki. Wiesz, że aż 80% osób uczestniczących w szkoleniach stacjonarnych nie wdraża w życie nowej wiedzy? Dlaczego? Gdyż po jednodniowej prezentacji są pozostawieni sami sobie i nie mają praktycznych umiejętności, aby wcielić nową wiedzę w życie. Po szkoleniu stacjonarnym masz tylko wiedzę teoretyczną, ale kompletnie nie masz umiejętności poruszania się w panelu Google Ads, gdyż tego nie ćwiczysz i nie trenujesz.

Jeśli nie chcesz uczestniczyć w teoretycznych szkoleniach grupowych, z których nie wyniesiesz praktycznych umiejętności zapraszam Cię na skrojone na miarę, indywidualne szkolenie Google Ads w Warszawie. Mój autorski program szkolenia to esencja ponad 20-letniej wiedzy i praktyki z dziedziny marketingu w internecie i w Google oraz kilkuset godzin spędzonych na salach szkoleniowych. Moja metoda opiera się na praktycznym modelu, w którym krok po kroku prezentuję wszystkie elementy potrzebne do skonstruowania i obsługi efektywnej kampanii. Pokażę Ci cały system od A do Z. Poprowadzę Cię na skróty przez tajniki i meandry systemu reklamowego Google i pomogę Ci uniknąć 95% błędów czyhających na niedoświadczonych reklamodawców. U mnie usłyszysz całą prawdę o systemie Google Ads!

  • Kurs online

W tym modelu uczysz się we własnym tempie, a wiedza rozłożona jest na określony czas, podczas którego krok po kroku przyswajasz i wdrażasz kolejne zagadnienia Google Ads. Wykonujesz wszystkie ćwiczenia i poruszasz się systematycznie do przodu. Jeśli uważasz, że ten system nauki jest dla Ciebie to w zależności od poziomu Twojego zaawansowanie polecam Ci Akademię Google Ads  – multimedialny i praktyczny kurs dla początkujących, w którym prowadzę za rękę przez wszystkie meandry systemu reklamowego Google i wspólnie stworzymy od A do Z Twoją kampanię reklamową w wyszukiwarce!

 

 

Jak widzisz rozwiązań jest sporo. To do Ciebie należy decyzja czy masz czas, chęć i energię uczyć się nowych umiejętności, oraz cały czas pogłębiać swoją wiedzę z zakresu Google Ads, czy wolisz zlecić te działania na zewnątrz,.

Udostępnij: 

O autorze:

Nazywam się Ewa Chojecka, jestem trenerką Google Ads i praktykiem e-marketingu i e-commerce z 20-letnim doświadczeniem. Od 10 lat z sukcesem prowadzę butikową agencję performance marketingu (Internet Planet) i pomagam moim klientom wznieść ich biznesy na wyższy poziom opłacalności poprzez wdrożenie holistycznej, sprzedażpwej strategii marketingowej. Uczę także przedsiębiorców jak samodzielnie, bez pomocy firmy zewnętrznych prowadzić skuteczny marketing w Google nawet jeśli zaczynasz od zera i myślisz, że jesteś osobą nietechniczną.  Jestem autorką "Akademii Google Ads" oraz Google Ads Master - kursów online, na którzych uczę krok po kroku, od A do Z, jak samodzielnie tworzyć i optymalizować reklamę w wyszukiwarce.