10 sytuacji biznesowych, w których warto używać Google Ads

 

Sprawdź, czy reklama Google Ads sprawdzi się także w Twoim biznesie!

Reklama Google Ads dobrze działa praktycznie we wszystkich biznesach i branżach. To według mnie najlepszy sposób pozyskiwania nowych klientów i generowania sprzedaży. Musi być jednak spełniony jeden warunek – dobre „podstawy biznesowe”. Co to znaczy? Właściwie skonstruowany biznes opiera się na kilku filarach: dobrze stworzona OFERTA, zoptymalizowana pod klienta i sprzedaż PLATFORMA (sklep lub strona www), idealna OBSŁUGA KLIENTA oraz oczywiście PROMOCJA. Jeśli Twój biznes ma zdrowe podstawy możesz z powodzeniem przystąpić do reklamowania się w Google Ads.

 

Oto 10 sytuacji biznesowych, w których najbardziej skorzystasz na reklamowaniu się w wyszukiwarce:

1. Nowy sklep internetowy

W nowym sklepie internetowym polecam zacząć działania marketingowe właśnie od kampanii Google Ads. Dlaczego? W panelu reklamowym jak na dłoni widać, które ze słów kluczowych przynoszą konwersje, a które nie generują sprzedaży. To wręcz doskonały tester słów kluczowych. Po co zgadywać i wróżyć z fusów, które słowa będą dla nas opłacalne? Lepiej przeprowadzić testy w Google Ads, a wszystko stanie się jasne. Po testowej kampanii możemy ocenić, które frazy są popularne i przede wszystkim opłacalne. Z tak dobraną listą możemy przystąpić do optymalizacji SEO. Reklamy w wyszukiwarce nadal jednak warto wykorzystywać zarówno w strategiach taktycznych (wyprzedaże, oferty specjalne, wprowadzenie nowego produktu, szybkie podniesienie sprzedaży w okresach niskiego sezonu) lub też jako stałe wsparcie sprzedaży do czasu, kiedy działania SEO nie będą nam przynosić pożądanych wyników. Większość sklepów internetowych kontynuuje kampanie w wyszukiwarce przez dłuższy okres.

 

2. Nowa strona firmowa

Zaczynając działania marketingowe w internecie startujemy od zera. Nasza strona nie jest wiarygodna dla wyszukiwarki i będzie jej niezwykle ciężko znaleźć się na wysokich pozycjach przez kilka pierwszych miesięcy. Konkurencja w wyszukiwarce jest ogromna, a przewagę mają firmy „z historią”, które prowadzą swoje działania od dłuższego czasu. W przypadku nowej strony zyskuje ona większą wiarygodność w oczach Google dopiero po okresie około kilku, a nawet kilkunastu miesięcy. Do tego czasu pozostaje nam korzystanie z reklamy. Pamiętajmy jednak, że zawsze mamy możliwość płynnego regulowania budżetu, co dla nowo powstałych firm jest niezwykle ważne. Jeżeli miesiąc jest słabszy – zmniejszamy wydatki, a jeśli akurat jesteśmy w szczycie sezonu sprzedażowego, swój budżet możemy odpowiednio zwiększyć.

 

3. Strona firmowa typu One-page / wizytówka

Takie strony są nastawione na prezentację jednej konkretnej oferty lub produktu. Są coraz bardziej popularne ze względu na szybkość produkcji i niższe koszty oraz ze względu na atrakcyjną formę. Ich wadą jest jednak to, iż nie zawierają dużo treści, więc nie mają potencjału w SEO. Przy stronach typu „wizytówka” warto więc sięgnąć po Google Ads.

Przykłady stron typu one-page:

amandaconti.com.au

www.ulakaminska.pl

 

4. Landing page

Strony typu landing page jest nastawiona na realizację jednego konkretnego efektu na przykład zapisaniu na webinar czy ściągnięciu materiałów w zamian za maila. Może także dotyczyć określonej oferty specjalnej lub promocji. Taka strona ze względu na małą ilość treści i krótką żywotność nie ma szans na wypozycjonowanie organiczne.

Przykłady landing page:

https://ewachojecka.pl/mini-szkolenie-jak-zaplanowac-budzet-w-google-ads

https://ewachojecka.pl/darmowy-kurs-google-ads/

 

5. Test modelu biznesowego

Start-upy powinny skierować swoje działania marketingowe na Google Ads. Pomoże im to szybko zweryfikować produkt lub usługę, zbadać popyt i potencjał sprzedażowy przed zaangażowaniem większych środków na promocję i marketing. Za pomocą reklam w wyszukiwarce możemy też przetestować różnego rodzaju promocje (obniżki cenowe, gratisy, pakiety) i sprawdzić, która z nich będzie bardziej atrakcyjna dla klienta.

 

6. Realizacji taktycznych celów biznesowych

Jeśli masz do zrealizowania krótkookresowe cele, takie jak zwiększenie ilości odwiedzających, zebranie określonej ilości leadów (formularzy, zapytań) w danym okresie czy też zwiększenie sprzedaży i „wyrobienia targetu”, kampania w wyszukiwarce przyjdzie Ci z pomocą. Firmy często wspomagają się ruchem z Google Ads w realizacji krótkotrwałych (na przykład miesięcznych) celów marketingowych.

 

7. Branże sezonowe

Być może prowadzisz biznes, który nie potrzebuje wsparcia przez cały rok, a tylko w określonych sezonach? Przykładem mogą być wypożyczalnia strojów karnawałowych lub też usługa odśnieżania dachów, której nie ma sensu reklamować przez cały rok, a jedynie w kilka strategicznych, zimowych tygodni (właśnie wtedy, kiedy spadnie śnieg). Jeśli więc działasz w branży sezonowej często bardziej opłaci Ci się krótkoterminowa inwestycja w Google Ads.

 

8. Wyprzedaże, promocje i okazje specjalne

Masz wyprzedaż sezonową? A może postanowiłaś zrobić promocję cenową na swój flagowy produkt? Do komunikacji takich „taktycznych” działań najlepiej wykorzystać reklamę, gdyż dzięki niej możesz bardzo szybko zmieniać komunikat i strony docelowe, na które kierujesz potencjalnych klientów. Dodatkowo, reklamy zawierające oferty specjalne są dużo częściej klikalne i przynoszą jeszcze lepsze efekty od tradycyjnych reklam z regularną ofertą. Reklama w wyszukiwarce dobrze służy także do komunikacji akcji okolicznościowych z okazji takich jak Dzień Dziecka, Dzień Kobiet, Dzień Matki, Boże Narodzenie itp.

 

9. Obrona nazwy marki przed konkurencją

Jak wiadomo, słowa brandowe (zawierające markę, nazwę firmy) to słowa, które mają największy potencjał sprzedażowy. Wiemy także, że Google dopuszcza reklamowanie się innych firm na „nasze” słowa brandowe (nie można tylko używać tych słów w reklamach). Chcąc utrzymać oraz obronić wizerunek marki w wyszukiwarce, firmy często decydują się na umieszczenie reklamy na słowa brandowe. Taką taktykę warto też rozważyć na samym początku działalności, kiedy strona nie jest jeszcze zaindeksowana na słowa związane z marką (jeśli masz „młoda firmę” wpisz do wyszukiwarkę jej nazwę i zobacz jak pojawia się w wynikach wyszukiwania). Reklamowanie się na „własne” słowa brandowe ma sens tylko wtedy, kiedy na nasze słowa pojawia się także nasza konkurencja. Jeśli takiej konkurencji nie ma, to zazwyczaj jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

 

10. Testy komunikatów reklamowych

Reklama Google Ads może nam posłużyć do testów komunikatów reklamowych. Jeśli zastanawiamy się, które hasło reklamowe  będzie lepiej działać na konsumentów i który tekst skuteczniej sprowokuje ich do konkretnego działania, możemy wykorzystać panel Google Ads do przeprowadzenia takiego badania na „żywym organizmie”, czyli na internautach. W tym celu ustawiamy kilka reklam w jednej grupie reklam, włączamy ustawienie „wyświetlaj reklamy równomiernie”, po pewnym czasie sprawdzamy, która z nich jest częściej klikana (ma większy CTR). Takim sposobem możemy testować całe reklamy, nagłówki, oferty, wezwania do działania. Po co więc wynajmować grupę fokusową lub robić badanie z klientami, jeśli można zrobić takie badanie niskokosztowo i w dodatku bardzo prosto?

Jak widać Google Ads może się przydać naprawdę w wielu sytuacjach. A która sytuacja najbardziej pasuje do Twojej firmy?

 

Chcesz zgłębić tajniki Google Ads i nauczyć się samodzielnie tworzyć i optymalizować dochodową kampanię reklamową? Wkrótce rusza kolejna, NOWA edycja Akademii Google Ads!

 

 

 

 

Udostępnij: 

O autorze:

Nazywam się Ewa Chojecka, jestem trenerką Google Ads i praktykiem e-marketingu i e-commerce z 18-letnim doświadczeniem. Od 8 lat z sukcesem prowadzę butikową agencję performance marketingu w Google (Internet Planet) i pomagam moim klientom znieść ich biznesy na wyższy poziom opłacalności. Uczę także przedsiębiorców jak samodzielnie, bez pomocy firmy zewnętrznych prowadzić skuteczny marketing w Google nawet jeśli zaczynasz od zera i myślisz, że jesteś osobą nietechniczną.  Jestem autorką "Akademii Google Ads", kursu w którym od A do Z, krok po kroku nauczysz się samodzielnie tworzyć i optymalizować swoją reklamę w Google.  Możesz jednak zacząć od darmowych kursów i materiałów, które możesz pobrać tutaj